Repetits/Doubles

Els meus punts de llibre de puntes al coixí

dimarts, 29 de gener del 2019

Liberxina. Mnac




Aquesta esposició pren el nom d'una pel.licula de l'any 70 de Carlos Duran, en la qual un grup d’activistes revolucionaris es disposen a canviar el sistema mitjançant la dispersió d’una substància anomenada “Liberxina”, que provoca que les persones tinguin criteri propi i no puguin ser manipulades pel poder.
Liberxina. Pop i nous comportaments artístics, 1966-1971 posa el focus sobre les revolucions culturals succeïdes al voltant de 1968 i mostra com l’art es converteix en un agent de transformació dels valors tradicionals. La mostra aborda les propostes artístiques que es van produir a Catalunya en aquest període, ara fa 50 anys, propostes que compartien els ideals de renovació generacional, llibertat i revolució que van esclatar en diversos nuclis internacionals. Aquesta és la primera d’una sèrie d’exposicions del Museu Nacional que es proposen investigar fenòmens i marcs temporals concrets amb l’objectiu de emprendre una lectura analítica de l’art català de la postguerra i la segona avantguarda a Catalunya.

(del web del Mnac)

Punt de llibre de Biblioteques de Barcelona


La imatge és un fragment d'un cartell d'Enric Sió per a Oriflama.



El punt i la postal són a la venda a la botiga del Mnac.


En el marc de la Bcnegra, el museu ofereix una activitat curiosa:


El museu ha ideat un itinerari/joc de pistes autoguiat per les sales de la nova presentació de Renaixement i Barroc, coincidint amb la BCNegra 2018(la trobada annual de novel·la negra de Barcelona). A través d'aquest itinerari, els participants hauran de resoldre un assassinat de cambra tancada: com va passar? quin va ser el mòbil? qui va ser l’assassí?

Descarregueu l'itinerari (pdf - 3,71 Mb)

Aquesta activitat d’enginy, on l’art, els costums criminals de l’època i la literatura coincideixen, ha estat escrita per Raquel Gámez Serrano, autora de novel·la negra.

Au, a fer de detectius.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada