dimarts, 23 de juny del 2026

FML 2026 VI Madrid

Pugem creuant la Gran Via fins entrar al carrer Fuencarral per a arribar al Museo de Historia de Madrid, no sense fer parada per a prendre un reconfortant café.


















Dinem a la Plaza del Dos de Mayo i ens dirigim al Museu del Romanticisme. Comprem a la botiga.











Emprenem el retorn pel carrer de Fernando VI passant pel Palau de Longoria, seu de la SGAE, per poder admirar l'estil Art Nouveau, amb el qual va ser concebut l'edifici a primeries del segle passat. 








Passem per Las Salesas i sortim al Paseo de Recoletos. Fem parada al café Gijón. A la Fundació Mapfre no em pogut entrar perquè és tancada.

Recoletos, Paseo del Prado, consigna del Prado, refresc a la Plaza de Juan Goytisolo i cap al tren.


Moltes gràcies Chelo.

dimecres, 17 de juny del 2026

FML 2026 V Madrid

Dijous 4 va ser el dia dedicat a caminar Madrid fent parada a diferents Museus i llibreries.

I dic fent parada, no visita. Directament entràvem a les botigues.

En el mapa sembla poqueta cosa però vàrem fer uns 18000 pasos. Sort que Madrid encara que té pujades i baixades no és molt costerut.

Comencem a caminar davant de l'estació d'Atocha-Almudena Grandes, al costat del Ministerio de Agricultura on ens va deixar l'autobús 26 i enfilem el Paseo del Prado fins arribar al Museu.

Val a dir que el dia és preciós. La temperatura no puja al llarg de la jornada més enllà del 28º que per la capital és una filfa. Fa un airet fresc que enamora (com diuen al poble) i per acabar-ho d'adobar quasi no hi ha transit rodat. El centre de Madrid està molt tallat pels treballs derivats de la visita papal.

Entrem al Prado i deixem la motxilla de mitja tonelada a consigna. Visitem la botiga i el senyor Roca.

Després anem a la Thyssen. Botiga.

Caminem fins a la llibreria Machado a l' edifici del Círculo de Bellas Artes i ens servim de la seva famosa capsa de l'entrada.

Des d'aquí i pel carrer d'Alcalà con la falda almidoná arribem a la Real Academia de las Bellas Artes de San Fernando on adquirim a la botiga un bon grapat de punts de llibre.

La collita és abundosa: