diumenge, 18 de març del 2018

Museo de Bellas Artes de Sevilla



No he estat mai al Museo de Bellas Artes de Sevilla, quan he estat en aquesta ciutat he donat prioritat a altres visites. La pintura del Barroc no m'apassiona, encara que li reconec el mèrit.


Asunción de la Virgen. Maestro de Burgos o de los Balbases, segle XV

Anunciación. Marcelo Coffermans, segle XVI


Detall de l'esbós de "Consejo de damas para el Triunfo de la Dogaresa" de José Villegas 




Cristobal de Augusta, "Virgen del Rosario"
Detall de "Rajoles de Santa Justa i Rufina" i d'un arrambador d'Hernando de Valladares (cap a 1600)



Aquests tres de Zurbarán m'encanten. Bé els dos primers són del taller de Zurbarán. Són Santa Marina i Santa Matilde,  fixeu-vos com van vestides, els detalls de la bossa i dels brodats són genials.
I, el tercer, que és un detall de San Hugo en el refrectorio. Em sembla que sento l'olor del pa i m'agafen ganes de tocar les puntes de les punyetes dels frares i veure amb quin punt estan fetes.


Qui no té gravada en el seu cap aquesta imatge de Becquer? És un retrat fet pel seu germà, Valeriano Dominguez Bastida Becquer.


Recordeu els bitllets de 100 pesetes ?




Em costa acceptar que els germans Becquer, Valeriano i Gustavo Adolfo, siguin els autors de  "Los Borbones en pelota".
Gracia sevillana a espuertas





Els germanets eren més pujats de to que el Nazario (un altre sevillà amb gràcia)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada