dijous, 11 de maig del 2017

anomalia

Els punts de llibre de l'editorial Libros del Asteroide m'agraden.
Recordo la primera vegada que em van donar un, va ser a una llibreria de Blanes. Vaig trigar a trobar la lògica del seu ordre perquè com els anava rebent saltejats...
M'agraden perquè tots tenen un mateix format, color base i tipografia.
L'asterisc en color variable, el que no és gris, és del mateix color que el de la portada del llibre al qual fa fererència, tant en els models actuals com en els anteriors. I sembla que anem recorrent tot l'univers pantone. 
El tamany és idèntic  la qual cosa és d'agraïr, sobretot al moment de classificar i guardar-los.
El seu nom a més, juga amb la paraula asteroide i l'icona, que recorda un asterisc   *.
De vegades a allò que aparentment sembla més senzill és difícil arribar-hi i més encara en el món del disseny gràfic on tot sembla ja inventat.
La constància i la perseverança són dues virtuts que poques editorials tenen a l'hora d'editar els punts amb els que publicitaran els seus productes. Libros de l'Asteroide són virtuosos en aquest sentit i els seus llibres tenen una presentació i un format molt correctes.

La meva col.lecció d'asteroides, no arriba ni a un terç del total de punts. N'hi ha un de tots ells que sempre em crida l'atenció. És més ample que tots els altres, sobresurt quasibé cinc mm .












Concretament és el que correspon a El infierno de los jemeres rojos de Denise Alfonço.

Vosaltres també el teniu així o també existeix sense anomalia? És per curiositat!

1 comentari: