diumenge, 14 de maig del 2017

XXX Trobada internacional de puntaires

Avui hem cel.lebrat a Sant Cugat la XXX Diada de la Puntaire

A Sant Cugat vaig estudiar magisteri, a l'època que jo estudiava no estava acabada l'escola de magisteri de l'Autònoma a Bellaterra i una part dels estudiants ho feiem en un edifici situat just al costat del Monestir. Vaig tenir molta sort perquè cada dia podia gaudir de la vista d'aquest edifici singular, enlloc de les edificacions de Bellaterra i els seus voltans plens d'autopistes.




He aprofitat l'ocasió per fer una petita visita al la plaça i al claustre del Monestir.
A la plaça hi havia actuació castellera, en honor de Sant Ponç (11 de maig) amb els Castellers de Sant Cugat i les colles convidades eren: Castellers de la Vila de Gràcia, Castellers de Sabadell i Bordegassos de Vilanova.

No he enganxat el moment del Castell, de tota manera ha fet llenya!😧però sí la plantada de capgrossos al Claustre.

El Claustre, la rosassa i la creu de terme:






També he pogut visitar el Celler modernista que hi va fer César Martinell a principis del segle XX.


Sempre que vaig a aquesta trobada, que es cel.lebra cada any en un lloc diferent de Catalunya, tinc un itinerari fixe de botigues i  la que em fa més i.lusió de totes és la de O Percheiro dos Croques.Enguany he pogut comprar una seda preciosa per fer pulseres. A  Randes també he firat els fils de fantasia que tant m'enamoren.
L'obra per l'ajuntament de Sant Cugat ha estat fet per la meva mestra de puntes la Núria Martínez, una magnífica rosassa . La veiem al costat de la presidenta de l'ACP en el moment del parlament d'autoritats.


No poso fotos de la trobada perquè han quedat molt fosques però sí d'uns punts magnífics que he comprat a la botiga del monestir.


Són detalls dels capitells del claustre.






1 comentari:

  1. M'hauria agradat anar amb tú, però he anat a la Caminada de Gràcia del Barna Tresc i després a la XXI Diada de l'ensenyament públic de Santa Coloma de Gramenet!

    ResponElimina