dilluns, 9 d’agost del 2021

Holograma


L'holografia o dispositiu hologràfic és una tècnica avançada de fotografia, que consisteix a crear imatges sobre un suport pla que, per il·lusió òptica, semblen ser tridimensionals. Per a fer-ho, es fa servir un raig làser que grava microscòpicament una pel·lícula fotosensible. La interferència que es produeix entre dos feixos de llum coherents fa possible que la llum d'un d'aquests es reflecteixi en l'objecte. Quan la pel·lícula rep la llum des d'una perspectiva adequada, es projecta una imatge en tres dimensions. A més, processades, i il·luminades de manera precisa, les imatges poden aparèixer sortint-se dels seus límits, enfora o endins del marc, i l'observador, sense haver de tenir la necessitat de cap accessori, les pot veure sense discontinuïtats i variant les perspectives depenent de la seva posició. (Viqui)

En persona guanyen molt, així només us podeu fer una idea ja que la gràcia dels hologrames precisament rau en els canvis de colors i en la sensació de fondària que donen.









 

2 comentaris:

  1. Me gustan los marcapáginas holográficos, pero cuando los subo al blog me da una rabia que no luzcan...

    ¡Buen descanso!

    ResponElimina
  2. Coincido en que en persona son realmente llamativos, pero no llevan bien el escaneado, podríamos decir. Cosa que es de lo más normal, debido a cómo se crean, tal y como nos has explicado aquí. Tengo poquitos porque no me gustan mucho para coleccionar, pero me parecen muy interesantes y me gustan especialmente los que hacen con fotografías de animales.
    Ptnts

    ResponElimina