divendres, 2 de febrer del 2024

Llum i Negra

Per motius familiars he estat fora de Barcelona tres dies, en tornar a casa m'esperava una sorpresa. En Lluís m'ha agafat el relleu i tatxàn!!!


Ja tinc els punts de llibre de l'esperada BCNegra


L'ull que tot ho veu

Tres personatges amb un look atemporal i fàcilment identificables amb el gènere negre protagonitzen el cartell dissenyat per Javier Olivares (Madrid, 1964). O potser hauríem de convenir que els veritables protagonistes són els ulls, els d’aquests personatges, però també, i sobretot, el del telèfon mòbil, ben a la vista en primer pla, i el que apareix en l’any d’aquesta edició. La conclusió sembla clara: a tot arreu hi ha ulls que ens miren, que ens espien. Però nosaltres també som espies, com apunta el lema del BCNegra 2024. Per què i fins a quin punt ens interessa la vida de la resta i que la nostra estigui a la vista de tothom? “El mòbil és el gran ull del segle XXI, i vaig tenir molt clar que hi havia de sortir”, explica el dibuixant i il·lustrador, que ha volgut combinar elements de regust clàssic, com ara el diari foradat, amb eines modernes. “El meu repte ha estat fer una imatge que resultés contemporània però que remetés a la rica gràfica preexistent del gènere”.

La figura central que ens mana callar, les gavardines, el maletí... Tot ens porta cap a un ambient d’espionatge, coronat per una tipografia que juga com un element més, que també té un significat gràfic. I amb els colors groc i negre de tota la il·lustració que reforcen el missatge, i que ens recorden els taxis de Barcelona i els llibres de “La Cua de Palla” i de la “Série noire” de Gallimard.
.web 

Ah, m'oblidava de dir-vos que el premi Pepe Carvalho d'enguany és per Jo Nesbo.




“En un llibre de Nesbø sempre tenim una, dues, tres línies argumentals, una acurada documentació que ens remet més a un esperit curiós que a un funcionari de l’escriptura, la dosi necessària d’intriga, acció i psicologia dels personatges, així com una mirada a la seva societat que no escatima la crítica a les ferides encara obertes d’un passat que no tothom vol acceptar”, explica el jurat amb referència als llibres del pare de Harry Hole, el seu personatge més emblemàtic, un policia lleial, infidel, individualista, inestable, honest i tossut.



I si passegeu per Barcelona aquest cap de setmana no us perdeu el Festival D'Arts Lumíniques Llum BCN 24






1 comentari:

  1. Otro año más...
    Me gusta Jo Nesbo.
    Disfruta de la semana.
    Bcsssssssss

    ResponElimina