dissabte, 14 de desembre del 2019

Orgulls

Orgull d'escola



l'AFA de la darrera escola on vaig treballar, l'EP Fructuós Gelabert, ha fet aquesta nadala adaptada als nous temps.
Bravo!
Orgull de ciutat
Sempre a la tardor hi ha un dia d'aquells d'ara vull ploure, ara no, que coincideix amb la posta de sol




Si en aquell moment hagués pogut estar dalt del Tibidabo!
Canviant de tema, estic esperant que inaugurin el muntatge de nadal de plaça Catalunya.
Els dos darrers anys les propostes que s'hi han plantejat m'han agradat força i la d'enguany té bona pinta.(m'agraden molt més que la famosa pista de gel d'en Trias)
Tindran quelcom a veure les postals i banderoles que corren i voleien aquests dies per la ciutat?
Jo de moment n'he pescat tres diferents però segur que n'hi ha més:



Orgull de barri:

Us he de confesar un petit secret, ja fa quasi trenta anys que vaig venir a viure a la Sagrera, des de que em vaig casar. Al principi no m'agradava gens el barri, jo havia viscut sempre en un barri fronterer, el Baix Guinardó, vaja en la frontera total, el Passeig de Maragall que, com antic camí d'Horta que voreja la muntaya Pelada, té una mostra de realitats socials més diversa.
La Sagrera em semblava un barri gris i sense encant. A mida que que el vaig anar coneixent i entenent m'ha anat captivant. Com tot barri obrer té una història de lluites arrelades en el seu ADN. L'Associació de Veins, les Ampes i les múltiples associacions culturals  hi tenen un paper determinant en moltes de  les millores que avui podem gaudir els Sagrerencs.
He vist el CAP nou, el Centre Cívic, l'escola Sagrer dinamitzant la cultura arrelada al barri com poques escoles han sabut fer, la Nau Ivanow, la remodelació de la plaça Massades, de l'Avinguda Meridiana, les obres del metro, la transformació del carrer de Garcilaso, la nova biblioteca Marina Clotet, l'escola Trenta Passos, la Nau Bòstik, línies d'autobusos que ens han connectat amb altres zones de la ciutat i que ens han interconnectat amb el barri i en districte...les administracions pròpies van donant resposta més tard o més d'hora a les nostres necessitats.
També tenim la cicatriu vergonyosa de les obres de l'AVE. Fa més de 15 anys que ens enganyen, malgrat tot, la seva paràlisi no se'ns encomana i el barri segueix endavant.
Molts comerços han obert i altres han tancat durant aquest anys.
El 13 de desembre, diada de Santa Llúcia, ha obert una nova llibreria les seves portes. La llibreria Trabookaire, especialitzada en literatura infantil i juvenil, encara que també té llibres de gènere còmics...Un comerç imprescindible al carrer de Clara Zetki cantonada Berenguer de Palou











Allà vaig poder trobar alguns salamandra, dos Combel, un Carena, una postal d'Impedimenta i una altra de Bambú.












Llarga vida!


3 comentaris:

  1. Això si que es una bona notícia, l'obertura d'una llibreria !! Me'n alegro ;)

    ResponElimina
  2. T'anava a dir! és bona notícia, si. Ahir vaig veure-ho i vaig pensar que hi hauria de passar algun dia d'aquests. Avui he estat a la inaguració de la NoLlegiu del Clot :)

    ResponElimina
  3. un dia d'aquests m'hi passo, també és a prop de casa. muac

    ResponElimina