dissabte, 10 de juliol del 2021

Camino/ Excursions: Suso i Yuso i Atapuerca

Des del camino també vam fer excursions, recollíem els caminants amb el cotxe, fèiem l'excursió plegats  i després els hi tornàvem.

Suso y Yuso

Són dos monestirs de San Millán de la Cogolla, el nom del poble ve d'un sant: Millán (Emili) que havia nascut a un poblet proper, Berceo.

Suso em va encantar, hi trobes de tot, romànic, mossàrab, les tombes de los Siete Infantes de Lara, les coves dels eremites... és un lloc fantàstic.

Yuso no em va  agradar gaire, sembla com si l'haguessin fet només per fardar, és molt gran, molt imponent però més aviat  lletjot.














La importància d'aquests monestirs rau en el fet que custodiaven molts manuscrits, entre ells el que es considera primer escrit en llengua romanç: les Glosas Emilianenses.






Atapuerca:
La visita als jaciments i al CAREX ( Centro de Arqueología Experimental) em va agradar molt i em va sorprendre. M'havia imaginat els jaciments com si fossin forats a terra, no en vertical com són els que aprofiten la trinxera d'un antic ferrocarril, em va quedar molt clar que antigament en aquesta zona no valia allò de l'España vacía, ja que  hi ha localitzats més de 50 jaciments exteriors i un elevat nombre de monuments megalítics (dòlmens) per la zona, tant a la serra com a les proximitats, la qual cosa testifica que el complex d'Atapuerca és molt extens i no es limita a la trinxera del ferrocarril i les seves proximitats.

















1 comentari:

  1. ¡ Qué buen viaje el camino!. Yo también quiero, pero visitando los lugares y en coche.
    Cuando regreses irás cargadita de todas las cosas que coleccionas.
    A ver si tenéis suerte y tenemos buen tiempo.
    Bcsssssssssssssss

    ResponElimina