dilluns, 9 d’octubre del 2017

Giovanni Segantini

Gràcies a unes precioses i humils violetes he tingut el plaer de conèixer un pintor italià del qual no tenia notícia fins ara.


Giovanni Segantini Viole



Aquest fragment de pintura ha estat el culpable de tot.
M'imagino que es  troba al Consiglio Regionale del Piemonte, al Palazzo Lascaris


Les obres de Segantini m'han fet pensar en el desconeixement que tenim, malgrat aquest món mondialment global on diuen que vivim, d'altres cultures que no són tant llunyanes. M'he parat a pensar, pintors italians que no siguin del quattrocento , cinquecento, ni Miguel Angel ni Leonardo, ni Tizziano, més actuals... i només em venia  a la ment Modigliani.
Quan he començat a veure les seves obres he trobat conexions amb els pintors de l'escola d'Olot, amb alguns modernistes i simbolistes, sobretot en el tractament de la llum i la visió del paissatge. M'ha agradat molt. La de sorpreses que amaguen els punt de llibre!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada