divendres, 6 de novembre del 2020

La Dame à la Licorne






La primera vegada que vaig anar a París vaig quedar fascinada pel Musée du Moyen Âge o de Clunny, tan a prop de la Sorbonne i al Quartier Latin, l'entrada de l'antiga abadia amb el pany de muralla, la torre, el pou, ja preludiaven el gaudi que vaig sentir davant els encisadors tapissos de la Dama de l'Alicorn. Potser hi va jugar el factor sorpresa,  havia llegit i sentit a parlar molt de Nôtre Dame, del Louvre, de l'Arc de Triomf i les seves avingudes, de Montmatre, del Pompidour, del Seine, del museu d'Orsay però no tenia constància d'aquesta joia. Des de llavors tinc una especial debilitat per la Dama.




 I des de França m'han arribat aquests magnífics punts. Moltes gràcies a qui m'ha alegrat aquests dies de semiconfinament.

1 comentari:

  1. El Museo de Cluny era uno de mis destinos en mi visita a París, sin embargo el día que lo íbamos a visitar nos fue imposible por las concentraciones de los chalecos amarillos, que obligaron a cerrar varias líneas de metro.
    Quizás algún día pueda recuperar ese día y conocerlo, además de la biblioteca de Santa Genoveva.
    Los marcapáginas, preciosos. Como a ti, me encanta esta obra.

    Un abrazo.

    ResponElimina