dilluns, 7 de juny del 2021

Donació

Si heu llegit la darrera entrada de la Montse,  ja sabeu que dissabte passat vaig anar a la trobada de Salt. 

Hi vaig tenir moltes alegries: la de la retrobada amb persones col·leccionistes conegudes, la coneixença d'altres i la rebuda d'una donació. 

Aquesta donació m'ha arribat pel Troc, la famosa Associació de col·leccionisme.

He rebut set àlbums de la senyora Concepció on he trobat diverses joies, us n'aniré mostrant algunes.

Els punts de llibre vell sempre em desvetllen molta tendresa, igual que les persones grans que tenen una feixuga motxilla de records.

Em dona per pensar per totes les mans per les quals han passat, els llibres on han viscut, les vegades que han caigut a terra i algú els ha recollit, l'alegria del primer o primera col·leccionista que els va afillar, les caixes que han ocupat o aquell racó d' álbum on finalment van descansar. 

M'agrada pensar que els faig un acolliment adient, que per sort no han anat a parar a la brossa que sempre és el camí més curt.

És cert que no són bonics, a quants avis o àvies els podríem adjudicar aquest adjectiu? la pell arrugada, el nas i les orelles grans,  però les persones d'edat avançada moltes vegades tenen llambregades de la bellesa que van tenir a la joventut. Les seves paraules, la seva memòria, els seus gestos i les seves mirades, sovint, són espurnes  de l'experiència i saviesa emmagatzemada al llarg de tota una vida. Els hi devem respecte i estima.

Penso que als punts de llibre vells i antics també els cal respecte i estima.



La Pequeña Biblioteca Calamus Scriptorius (ploma i escriptori en llatí) era una col.lecció de l'Editorial José J. de Olañeta, Editor



Dues portades d'aquesta col·lecció. Anys 70




Taurus, col.lecció Persiles. Anys 60.





D'aquesta editorial no he trobat informació. 















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada