divendres, 30 de març del 2018

MNCARS

Reina Sofia. Bufff, quin nom per a un centre d'art contemporani, és el que té ser la capital del reialme.
Malgrat el seu nom, el museu és un centre modern i dinàmic, obert i que activa la capacitat crítica del visitant.
Fa poc vaig fer una comanda a la seva botiga i el producte m'ha agradat molt. Tenia poquets punts del MNCARS, els que el meu marit i amics m'havien dut dels seus viatges a Madrid.
Tot i això tinc pendent una visita a la ciutat i al museu. Fa mooolt temps que no hi vaig.
Equipo Crónica



Pintar es como golpear 1972


Wifredo Lam


 La fruta bomba 1944 i Nativité 1947

Eduardo Chillida



Detall de El peine del viento I 1952



José Gutierrez Solana




La tertulia del  café de Pombo 1920, amb Gómez de la Serna:

«Lo más importante de la vida es no haber muerto».


Hermen Anglada Camarasa
Detall de Sonia de Klamery (echada) 1913



 Juan Gris
Detall de Portrait de Madame Josette Gris 1916


 Joan Miró

Detall de Peinture (escargot, femme, fleur, étoile) 1934

Picasso
 El pintor y la modelo 1963


 Guernica 1937


 Mujer en azul 1901
Femme dans un fauteuil 1929
Figures au bord de la mer I 1932
Monument aux espagnols morts pour la France 1946-1947


7 comentaris:

  1. Salvando al Guernica, me quedo con el trabajo del Equipo Crónica (me encantan todas sus reinterpretaciones de obras clásicas) y la Tertulia del Pombo (más por lo literario que por lo pictórico).

    Apertas de día de lluvia y mañana de nieve.

    ResponElimina
  2. ¡Qué cantidad! y variedad!
    Yo ni siquiera he estado.han estado mis chicos, pero hace tiempo...Ni siquiera sé si tendrían marcapáginas.
    ...Menos mal que el Guernica lo había visto en el Casón del Buen Retiro.
    ¡Feliz retorno!

    ResponElimina
  3. Estos tambien lis pedí por internet

    ResponElimina
  4. Sí, ya he ido a mirar lo que había.
    Gracias...No sé si los pediré.Me da mucha pereza andar haciendo las cosas del pago.
    Bcssssssssssssss

    ResponElimina
  5. A mi, a parte del equipo crònica del que me encantan su reinterpretación y su critica me sorprendió encontrar un mp de Anglada Camarasa, es un pintor que consigue fascinarme a través de la lectura que hace de la noche parisina de principios del XX y de la visión sorprendida que ofrece de la luz artificial.

    ResponElimina
  6. Gràcies per compartir-los!
    Jo a Madrid intento anar-hi de tant en tant, la ciutat la veritat és que m'agrada força... sempre amb alguna excusa.. algun musical, alguna expo... :)

    ResponElimina