dijous, 13 de setembre del 2018

Barbara Fiore

Fa catorze anys que l'editorial granadina Barbara Fiore ens alegra la vida amb el seus llibres il.lustrats. Jo en sóc fan. En tinc un grapat i perquè m'hi estic, perquè me'ls compraria tots.
Des de principis d'estiu a diverses llibreries he anat trobant postals de Barbara Fiore i ja he pogut arreplegar un grapadet. No sé quantes són en total, una cosa és segura: totes són precioses:


 Paseo. Text i il.lustracions Jungho Lee
  Soy la vida. Text i il.lustracions Marine Schneider

  Atascado. Text i il.lustracions Shinsuke Yoshitake
  ¿Mau iz io? Text i il.lustracions Carson Ellis
  Fuerte, Suave,Murmurado. Text i il.lustracions Romana Romanyshyn i Andry Lesiv
  Hilda y el Trol. Text i il.lustracions Luke Pearson
  ¡Huye! Text i il.lustracions Daniela Olejniková


Dels dos il.lustradors que venen a continuació m'ha sigut molt difícil fer la tria i n'he agafat tres de cada.

En Jimmy Liao m'ha ajudat moltes vegades a establir diàlegs amb els meus alumnes gràcies a la riquesa de les seves imatges quan encara treballava i també a fer aquests diàlegs amb mi mateixa. Encara que no hi hagi paraules les imatges que crea Jimmy Liao són increïblement suggerents.

  La noche estrellada. Text i il.lustracions Jimmy Liao
 Mi querido gatito. Text i il.lustracions Jimmy Liao
 La noche estrellada. Text i il.lustracions Jimmy Liao


Shaun Tan, no deixa de sorprende'm amb cada llibre que edita. A banda de la temàtica, que mai és banal, les seves il.lustracions em semblen cada cop més un homenatge a la història de la pintura. Veient les postals que us mostro a sota el cap se me'n va, sense voler, cap a Dalí, El Bosco, Cézzanne, De Chirico...
 Los Conejos. Text i il.lustracions Shaun Tan
 La cosa perdida. Text i il.lustracions Shaun Tan
Las Reglas del Verano. Text i il.lustracions Shaun Tan

2 comentaris:

  1. Que bonitas!
    Por aquí yo no he visto ninguna.
    Bon día!

    ResponElimina
  2. Shaun Tan és un geni. Ho domina tot....
    I molt d'acord amb el que dius del Jimmy Liao :)

    ResponElimina