diumenge, 23 d’abril del 2017

Crònica del dia de Sant Jordi

and the winner is...molt difícil. Hi ha molts guanyadors.
És molt difícil triar-ne un.
Per això faré un tastet, dels que més m'han agradat o sorprès.
Seguirem l'itinerari que he fet aquest dia de Sant Jordi. A molts els pot semblar poca cosa però per a mi és tota una proesa.

Començo a la línea lila, vaig al Born per veure si tenen punts de llibre de BTV, me'n falten quatre. 



No en tenen però no me'n vaig amb les mans buides:
El de bestiari el trobo molt bonic, per darrera porta un calendari. L'altre el trobo original.

Continuo camí fins al Museu Picasso. Tenim una visita guiada. Firo tres punts per a una bona companya en aquest vici del col.leccionisme ( o és una virtud?)



Espero que li agradin.
Ni al Picasso, ni al Museu de les Cultures del Món, ni al MEAM tenien punts de BTV.
Al pati del Museu de les Cultures del Món hi havia un trobador explicant la història d' en Marcús i la seva capella.



Començo el camí taronja, cap al rovell de l'ou de la ciutat: Plaça de Sant Jaume.
Al carrer dels Cotoners em trobo amb una sorpresa inesperada: una expediduria poètica. En un altre post ja us explicaré de què va perquè sinó aquesta crònica acabarà sent molt llarga.
M'atanso a la llibreria del MUHBA, al mostrador del Marès...ni rastre de punts de BTV. Pel carrer Paradís arribo a l'àntic fòrum de la ciutat romana. Els barcelonins hem canviat una mica, però encara n'hi ha que descansem als peus del temple romà.
A la plaça, al costat de l'Ajuntament, hi ha la seva parada on em donen els punts d'enguany.
Enfilo el carrer de la Ciutat i entro a la Sala Ciutat que encara fa olor de pintura. L'altell estrena nova il.lustradoral. ( Ja faré una entrada sobre els seus punts i postals )

Continuo per la baixada de Sant Miquel i el carrer de la Lleona i el de Tres llits que desemboquen a la plaça Reial, els numismàtics comencen a plegar les seves parades fins diumenge vinent.

Surto a les Rambles, la meva intenció és arribar a la Virreina on penso que sí tindran els punts que busco.

I en aquest camí que em portarà Rambles amunt fins plaça Catalunya vaig collint punts de llibre. Els més interessants:




Aquest de la revista Hola és molt graciós amb aquest aire vintage-queco.



Editorial Takatuka, és molt curiós el fet que a la parada de l'editorial no  tenien punts, en canvi 200 metres més amunt,  en una llibreria me n'han donat aquests quatre. Preciosos.


Alba editorial. M' encanten.

Per cert! a la Virreina els quedaven poquets punts de BTV i m'he arribat a la carpa que  havien plantat a Plaça Catalunya. En tenien un piló, però només he trobat dos dels que em faltaven. Encara em manquen dos: El Parc i la Llacuna del Poblenou i Prosperitat. Algú els té repes?



3 comentaris:

  1. Te has hecho un buen recorrido, pero por lo que se ve en esta entrada, ha merecido la pena.

    Un abrazo.

    ResponElimina
  2. Sí, al ser festivo y puede que por cuestiones de seguridad las Ramblas estaban cortadas al tráfico de coches. Sólo pasaba algún taxi o servicio y aún se podía circular.El resto de recorrido lo he hecho por calles secundarias evitando el gentío.
    No me quiero ni imaginar esta tarde.
    Aunque a estas horas ha empezado el partido y tenemos una tregua.

    ResponElimina
  3. Los de Alba son extraordinarios
    Saludos

    ResponElimina