dilluns, 4 de gener del 2021

Paisatge nadalenc

 Al fb vaig trobar una imatge d'un paisatge nadalenc fet amb punta al coixí que em va agradar:


Vaig decidir copiar-me la idea i fer-lo al meu aire. La veritat és que vaig gaudir molt fent-lo, no vaig comprar ni un fil, amb restes que tenia d'altres treballs vaig poder fer una combinació que em va plaure prou.
Vaig utilitzar 80 boixets i els punts que he fet servir són: sencer, mig punt, sencer boig, boig, fals guipur i guipur.
Primer vaig fer-me un patró:


Damunt d'aquest patró vaig fer l'arbre i la lluna en horitzontal.
Després, en vertical vaig fer el fons. No vaig tallar els fils en passar darrera les figures que ja estaven fetes, només les vaig cosir amb el ganxet, a la fotografia de sota es pot veure:



Un cop girat el paisatge, per la banda de davant li vaig afegir l'estrella:

Aquesta estrella ha quedat un xic estranya ja que el fil que vaig utilitzar no era el més adequat. Volia que fos daurada i no vaig trobar el daurat fi, aquest és massa gruixut. Aquesta estrella en realitat és com la flor de la vida. Es fa entrecreuant tres fulles de guipur.

La flor de la vida és un símbol que deriva del símbol solar bàsic i que es forma dividint un cercle en sis parts, de manera que les barres que formen els sectors apunten als vèrtexs d'un hexàgon (que pot aparèixer o no). El patró es pot multiplicar de forma indefinida, superposant seccions dels diferents cercles.(Wiqui)


Aquest ha estat el resultat final:








7 comentaris:

  1. M'encanta com te cadat, xulisim. Feliçitats.
    Bon dia de Reis.

    ResponElimina
  2. Dons t'ha quedat molt bé, felicitats per la teva destresa.
    Bona nit de reis !!!

    ResponElimina
  3. Seguro que la estrella brillará mucho, pues te ha quedado preciosa y los Reyes sabrán en donde dejarte los regalitos.
    Bcsssssssssssssss

    ResponElimina
  4. Amb dos paraules: IM-PRESSIONANT. On hi hagi una puntaire............no si pot possar un pessebrista.
    Bons reis Roser, sobretot que ens portin salut, després ja veurem.
    Joan

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mira la primera imatge de la columna de l'esquerra del meu blog.

      Elimina
  5. Ostres, molt bon treBAll!!!!
    i aprofito per desitjar-te un molt bon 2021. Que comença malament i no apunta a la millora a curt termini, però en fi....

    ResponElimina